A nemzetközi kapcsolatépítés a kulcs az oktatói fejlődéshez

Interjú Dr. Udvardy Péterrel, az Óbudai Egyetem oktatójával

Ha egy oktató belevág az Erasmus+ mobilitásba, annak számos pozitív hatása van a hallgatóira, a munkatársaira és az intézmény egészére nézve.

Oktatoi Erasmus Mobilitas Udvardy Peter
A nemzetközi kapcsolatépítés a kulcs az oktatói fejlődéshez

Erre jó példa Dr. Udvardy Péter Erasmus+ története is.

Mi motiválta arra, hogy Erasmus+ ösztöndíjra pályázzon?

A legfőbb motiváció a világlátás és az új kapcsolatok kiépítésének lehetősége volt. A 90-es években több hónapot tanulhattam külföldön, az ottani tapasztalataim is ebbe az irányba segítettek. Az előzetes várakozásaim nagy részben teljesültek is, új szakmai és személyes kapcsolatok épültek ki az évek folyamán.

Hol, milyen intézményben töltötte az ösztöndíjas időszakát?

Az elmúlt évek során több intézménnyel is jó kapcsolat épült ki. Bécs, Valencia és Wilhelmshaven mellett fontos szempont volt a környező országok egyetemeivel való kapcsolatépítés, hiszen Kassa, Nagyvárad, Marosvásárhely és Gyulafehérvár is a partnereink között van. 

A gyulafehérvári egyetemmel és az ottani kollégákkal kiépített jó viszony segített további partnerekkel is kapcsolatot kialakítani mind a tudományos és oktatási területen, mind a hallgatói szakmai gyakorlatos helyek felkutatásában.


Milyen szakmai munka zajlott az ott töltött időszak alatt? 

Elsősorban oktatási tevékenység zajlott a mobilitások alatt, a másik fő feladat pedig az Óbudai Egyetem és az Alba Regia Műszaki Kar bemutatása, kapcsolatépítés, közös publikációk és programok felépítése volt. A hagyományos mobilitás mellett Blended Intensive Program-ot is szerveztünk, amelynek folytatásai is lesznek a következő két szemeszter során. 

Így nemcsak a saját, hanem a hallgatói mobilitás lehetőségeit is próbáljuk kibővíteni.


Hogyan segíti a kint szerzett tudás az itthoni munkáját?

A mobilitások tapasztalatai beépülnek az itthoni tananyagokba, a hallgatói tanulmányi és szakmai gyakorlatos mobilitási lehetőségek felmérésébe és a partnerintézményekkel közös programok szervezésébe egyaránt. Koordinátorként pedig a kollégák mobilitását tudom támogatni a saját tapasztalataim alapján és a hallgatók segítése is fontos szempont.

Mi volt a legkedvesebb Erasmus+ élménye?

A Kassai Műszaki Egyetemen LEGO robot programozás versenyben az egyetemi hallgatók szinte gyermeki örömmel vettek részt, miközben a programozás során fontos tudásra is szert tettek. Jó volt ezt látni.

Mit üzen az oktató társainak, miért éri meg részt venni egy Erasmus+ mobilitáson?

Aki részt vesz az Erasmus+ mobilitásban, annak a világ megismerése mellett a szakmai kapcsolatai és jó esetben a személyes kapcsolatrendszere szélesedik, a program segíti a tudományos előrehaladását és az oktatói munkáját. Emellett a világ megismerése is nagy kaland!

További információk a felsőoktatási oktatók és intézményi munkatársak számára elérhető Erasmus+ pályázatokról az alábbi linken érhetők el.